Regulamin PS4

Temat na forum 'Ogłoszenia' rozpoczęty przez guzuPL, Październik 8, 2015.

  1. guzuPL

    guzuPL Well-Known Member

    Dołączył:
    Październik 2, 2009
    Posty:
    3869
    Polubienia:
    381
    [​IMG]


    1. Postanowienia ogólne

    a) Ilość spotkań do rozegrania podczas sezonu, ilość minut w kwarcie, poziom trudności gry oraz obowiązujące slidery zostaną ustalone przed startem sezonu każdej platformy.

    b) W lidze obowiązuje wpisowe (bezzwrotne), które przeznaczone jest w pierwszej kolejności na utrzymanie domeny, a następnie na nagrody dla uczestników ligi.
    Wpisowe obowiązuje także graczy, którzy chcą dołączyć do ligi w trakcie jej trwania.
    Nagrody zostaną przydzielone na koniec sezonu zgodnie z kryteriami ustalonymi w trakcie trwania sezonu przez administratorów ligi.

    c) Nie ma możliwości przejęcia drużyny (prowadzonej przez uczestnika ligi) przez innego uczestnika ligi.
    Drużynę gracza, który nie będzie rozgrywał swoich meczy lub zrezygnuje z dalszej rozgrywki może przejąć jedynie nowy gracz spoza ligi, po wcześniejszej akceptacji administratorów ligi.

    d) W przypadku, kiedy nowy gracz obejmuje zespół, który wcześniej pod wodzą innego gracza rozegrał już określoną liczbę spotkań, mecze dotychczas rozegrane mogą za zgodą obu stron zostać zresetowane i zagrane ponownie.

    e) Uczestnicy ligi, którzy wykażą się solidnością, rozgrywaniem regularnie swoich meczy i brakiem problemów z połączeniem online są automatycznie promowani do gry w następnej edycji.

    f) Uczestnicy, którzy rozegrają ponad 70% spotkań w sezonie zasadniczym:
    • przy lidze na 29 spotkań granicą jest 21 rozegranych spotkań;
    • przy lidze na 58 spotkań granicą jest 41 rozegranych spotkań;
    • przy lidze na 82 spotkań granicą jest 58 rozegranych spotkań.

    oraz będą aktywni na forum (Locker Room, recapy, ankiety, wywiady) będą faworyzowani przy zapisach do kolejnej ligi w następujący sposób:
    • dla takich osób zapisy wystartują 24 godziny przed oficjalnymi zapisami;
    Powyższe zasady nie dotyczą osób, które opuściły poprzednią ligę za ostrzeżenia.

    Jeśli z jakiś przyczyn nie uda się zrealizować powyższych limitów - wtedy faworyzowane będą osoby, które rozegrały najwięcej spotkań w sezonie zasadniczym oraz były aktywne na forum.

    g) W sprawach spornych oraz nie objętych poniższym regulaminem wszelkie decyzje podejmują administratorzy ligi.

    2. Komunikacja

    a) Głównym środkiem informacji i komunikacji w lidze jest forum oraz prywatne wiadomości.

    b) Każdy uczestnik ligi zobowiązany jest do zapoznawania się z ogłoszeniami na forum.

    c) Każdy uczestnik ligi powinien udostępnić pozostałym swój gamertag lub nick PSN i numer kontaktowy GG.

    d) Dla ułatwienia komunikacji zalecamy ustawienie nicku na forum takiego samego jak w grze oraz avataru z logo prowadzonej aktualnie drużyny.

    3. Terminarz rozgrywek

    a) Ilość spotkań do rozegrania w tygodniu oraz terminarz rozgrywek ustalany jest przez administratorów na poszczególnych platformach.

    b) Zawodnicy, którzy nie będą rozgrywali systematycznie spotkań i będą mieli notorycznie symulowane mecze, będą dostawali ostrzeżenia, a w konsekwencji wykluczani z ligi.

    c) W przypadku dłuższego, niespodziewanego wyjazdu lub okresowej niemożności rozgrywania meczy, należy poinformować o tym uczestników ligi w swoim Locker Roomie.

    4. Zasady gry

    a) Uczestnikom ligi zaleca się różnorodną grę opartą na zagrywkach - bez nadużywania jakiegokolwiek zagrania lub błędów gry (w perspektywie całego spotkania jak i poszczególnych kwart);

    b) W każdym spotkaniu zwracana jest szczególna uwaga na jakość zdobywanych Points in the Paint (“PIP” – punkty zdobyte z "pomalowanego", z "trumny", spod kosza) obydwu drużyn;

    c) Należy unikać “obrony pasywnej” – nie pozostawiając bronienia CPU tzn. celowego pozostawiania CPU obrony zawodnika z piłką.

    5. Zasady gry “FAIR” - ogólne zalecenia, aby grało się przyjemniej

    Nie tolerujemy:
    a) notorycznej próby przechwytu (wciskając przycisk kwadrat) na całym boisku.

    Próby przechwytu (wciskając przycisk kwadrat) po zbiórce defensywnej na zawodniku zbierającym piłkę są zabronione.

    b) używania szybkiego ataku po każdym niecelnym rzucie przeciwnika;

    c) obrony full-court press przez większość spotkania.

    Wymienione powyżej zasady nie są sztywne i ciężko ująć je w jakiekolwiek liczby.
    Jeśli kilka osób będzie zwracało uwagę na takie zachowanie innego zawodnika to zostaną wyciągnięte wobec niego konsekwencje.

    6. Ostrzeżenia

    W lidze obowiązuje system ostrzeżeń, które przyznawane są przez administratorów ligi.

    Ostrzeżenia będą przyznawane za:
    - łamanie regulaminu;
    - brak możliwości ustawienia się na rozegranie meczu;
    - notoryczne zrywanie meczy – nawet z winy dostawcy internetu;
    - złe zachowanie na forum jak i w prywatnych rozmowach wobec drugiego gracza (obrażanie, ubliżanie, wyzywanie, itp.);
    - notoryczny brak kontaktu z danym uczestnikiem ligi np.: nieodpisywanie na wiadomości od uczestników ligi, a w szczególności od jej administratorów;
    - umyślne kończenie meczu przed upływem jego czasu;
    - odpuszczanie meczu (np. gdy ktoś przegrywa i oddaje bezsensowne rzuty za 3, z połowy boiska, nie rusza się w obronie zawodnikami itp.).

    W przypadku gdy gra lub zachowanie uczestnika w danym meczu będzie skutkowała przyznaniem ostrzeżenia, mecz ten może być zresetowany na wniosek drużyny przeciwnej (tzn tej której GM nie otrzymał ostrzeżenia za grę lub zachowanie w tym spotkaniu lub po nim)

    Administracja ma prawo do usunięcia z ligi użytkownika, z którym nie będzie kontaktu przez okres dłuższy niż 10 dni.

    Postanowienia końcowe:

    a) Stan na 12.10.2016

    b) Każdy uczestnik ligi zobowiązuje się do przestrzegania zapisów powyższego regulaminu.
     
    Ostatnio edytowane przez moderatora: Październik 12, 2016
    dupsq lubi to.
  2. guzuPL

    guzuPL Well-Known Member

    Dołączył:
    Październik 2, 2009
    Posty:
    3869
    Polubienia:
    381
    Szczegóły Ligi Online PS4
    Ogłoszenia ligowe: http://slamdunk.com.pl/forum/thread...ne-czyli-tablica-ogloszen-administracji.7294/
    Draft przed sezonem: tak
    Termin draftu: określony poprzez ankietę pośród uczestników
    Ilość spotkań do rozegrania w sezonie: 29
    Ilość spotkań do rozegrania w tygodniu: bez wymagań
    Ilość minut w kwarcie: 10
    Poziom gry: Superstar
    Kontuzje: brak
    PIP: brak limitu punktów PIP
    Wysokość wpisowego: 20 zł
    Locker Room: obowiązkowy
    Ocena stylu przeciwnika po meczu: brak
    Recapy: nieobowiązkowe podczas sezonu zasadniczego, obowiązkowe podczas fazy Play-Offs
    Maksymalna liczba ostrzeżeń: 3, UWAGA: administracja w uzasadnionych przypadkach maja prawo usunąć uczestnika z ligii mimo nie przekroczenia limitu ostrzeżeń
    Ostrzeżenia: (tu pojawi się link do odpowiedniego tematu)
    Spory meczowe: http://slamdunk.com.pl/forum/threads/sd5-ps4-spory-meczowe.7820/
    Mecze do skasowania: http://slamdunk.com.pl/forum/threads/sd5-ps4-mecze-do-resetu.7818/
    Wymiany z CPU: dozwolone, oceniane przez administrację
    Wymiany między uczestnikami: dozwolone
    Komisja ds. trade: bez komisji, UWAGA: administracja ma prawo zawetować wymianę argumentując swoją decyzję na forum
    Trade deadline: do końca sezonu zasadniczego
    Playoff: best of 5

    Dla ułatwienia komunikacji prosimy o ustawienie nicku na forum takiego samego jak PSN na konsoli oraz avataru z logo prowadzonej drużyny.

    Kalendarium rozgrywek
    Harmonogram rozgrywek dla 29 meczowego sezonu (założenie - 4 meczy w tygodniu)
    23.10.16 - draft
    23 - 28.10.16 - preseason (można grać JEDYNIE sparingi)
    28.10.16 godz. 20:00 - start ligi
    23.11.16 - początek okresu, w którym można grać "zastępstwa"
    06.01.17 godz 12.00 - zakończenie sezonu zasadniczego / wprowadzenie simów na konsoli
    07.01.17 godz 12.00 - start PO
    14.01.17 - zakończenie 1 rundy PO
    21.01.17 - zakończenie 2 rundy PO
    28.01.17 - zakończenie finałów konferencji
    03.02.17 - koniec ligi / start offseason
    05.02.17 - draft do drugiego sezonu

    Mecze nie rozegrane na koniec sezonu
    Na koniec sezonu zasadniczego (ale przed jego zakończeniem) zostaną przesimowane mecze, które nie zostały do tego czasu rozegrane. Zasady simowania meczy poniżej:
    • sim będzie szedł na korzyść osoby, która ma więcej rozegranych spotkań - w przypadku remisu decyduje zawartość Locker Room i aktywność na forum, a jeśli dalej będzie ciężko wyłonić zwycięzce przyznany zostanie losowy sim na konsoli;
    • do ilości rozegranych spotkań będą brane tylko mecze, których wyniki zostały wpisane w z wynikami -> http://slamdunk.com.pl/forum/threads/sd5-ps4-wyniki-spotkan.7815/
    • wszystkie mecze, które są na konsoli, a nie będą wpisane w powyższym temacie zostaną zresetowane i zsimowanie wg powyższych zasad;
    Dodatkowe zasady:
    a) w meczach drużyny kontrolowanej przez CPU z drużyną kontrolowaną przez CPU zwycięstwo przyznawane jest losowo przez CPU;
    b) w meczach drużyny kontrolowanej przez uczestnika ligi z drużyną kontrolowaną przez CPU zwycięstwo przyznawane jest za każdym razem drużynie kontrolowanej przez uczestnika ligi;

    Istnieje możliwość rozegrania zsimowanego meczu jeśli obie strony godzą się na rozegranie spotkania oraz umieszczą odpowedni wpis w przeznaczynm do tego temacie na forum.

    Mecze ligowe w jednym temacie
    http://slamdunk.com.pl/forum/threads/sd5-ps4-wyniki-spotkan.7815/
    W tym temacie prosimy wpisywać rozegrane przez Was mecze - umożliwi nam to na bieżąco aktualizować standings.
    Zwycięzca meczu jest zobowiązany do wpisania wyniku spotkania we wskazanym temacie w przeciągu 24h od zakończenia meczu.
    Administracja ma prawo usunąć (zresetować) wszystkie spotkania, których wyniki nie zostaną wpisane w tym temacie.

    Locker Room
    Każdy uczestnik ligi ma obowiązek prowadzenia własnego Locker Room, w którym to powinien:
    a) w pierwszym poście - aktualny skład, dane kontaktowe, terminy w jakich jest dostępny do grania (OBOWIĄZKOWE);
    b) w tytule tematu - aktualizować bilans swojej drużyny (nie OBOWIĄZKOWE);
    c) w drugim i trzecim poście - wynik meczu (OBOWIĄZKOWE) i streszczenie rozegranych meczy (DLA CHĘTNYCH)
    d) w następnych postach screeny z poszczególnych spotkań/statystyki (DLA CHĘTNYCH) oraz wymiany (OBOWIĄZKOWE).

    W Locker Room pisać może tylko jego autor - wpisy innych uczestników ligi mogą zostać skasowane.

    Spory meczowe
    http://slamdunk.com.pl/forum/threads/sd5-ps4-spory-meczowe.7820/
    W przypadku łamania regulaminu prosimy o wpis w tym temacie.
    Administracja zastrzega sobie prawo, do rozstrzygania jedynie sporów meczowych zawierających nagranie:
    • Livestream (wymaga lepszego łącza);
    • Share - 15 minutowe klipy nagrywane bezpośrednio na konsole (nie wpływa na jakość rozgrywki, nie powoduje lagów - później możemy to wrzucić na YT).

    Limit PIP
    W tym sezonie nie będzie obowiązywał limit PIP, ale nie oznacza to, że dozwolona jest gra jedynie tylko pod kosz. W dalszym ciagu zwracamy uwagę na jakość gry i różnorodność zdobywania punktów. Zniesienie limitu PIP wynika z dwóch rzeczy:
    a) ulepszonej meczhaniki gry w obronie
    b) uniknięcia sytuacji, w której to część graczy odpuszczała obronę strefy podkoszowej na rzecz obrony obwodowej zakładajac, że przeciwnik sam będzie sie ograniczał w grze pod kosz z tutułu groźby przekroczenia limitu PIP

    Trade
    W lidze dozwolone są wymiany zawodników pomiędzy uczestnikami ligi. Wymiany nie podlegaja ocenie komisji ale każda wymian musi być zamieszczona na forum w odpowiednim dziale wg poniższych wytycznych:
    a) umieszczamy proponowaną wymianę w dziale trade tworząc osobny temat zawierający imię i nazwisko, pozycja i overall zawodnika oraz ilość badges, + ilość "keeper years" (mile widziana argumentacja trade);
    b) wymagane jest potwierdzenie wymiany przez drugą stronę;
    c) pozostali uczestnicy ligi mogą komentować wymianę oraz składać swoje kontrpropozycje;
    d) administracja ma prawo nie dopuścić do danej wymiany - taka decyzja musi być uargumentowana
    e) każda wymiana, która zostanie przeprowadzona na konsoli, a nie będzie o niej wpisu na forum zostanie automatycznie anulowana na konsoli

    Wymiany z CPU - dopuszczone są wymiany z CPU. Wymianę z CPU przeproadzić należy wg tego samego schematu jak wymiana z żywym graczem, z wyjątkiem:
    a) nie jest potrzebne potwierdzenie drugiej strony wymiany
    b) wymiana z CPU podlega ocenie przez admininstrację

    Free Agents - w odpowiednim temacie na forum według zasady kto pierwszy ten lepszy.

    Zła jakość połączenia
    W przypadku fatalnej kondycji w połączeniu (lagowanie) należy zgłosić ten fakt przeciwnikowi maksymalnie do trzeciej minuty od początku meczu.
    Można wtedy wyjść z meczu, umówić się na inny termin, a symulacja zostanie skasowana przez administratorów.
    Wszelkie zgłoszenia w późniejszym czasie nie muszą zostać uwzględnione przez przeciwnika, a jeżeli mecz sam zostanie zerwany przez złą kondycję połączenia będzie go trzeba zagrać w innym czasie.
    Osoba, która będzie narzekała na lagi w terminie późniejszym niż ustalone trzy minuty od początku meczu i dokona z tego powodu quit bez wyraźnej zgody przeciwnika otrzyma ostrzeżenie.

    Wszelkie inne sporne sytuacje rozstrzygamy na forum w temacie SPORY MECZOWE jeżeli nie uda się znaleźć rozwiązania między zainteresowanymi stronami.

    Zerwane spotkania
    W przypadku zerwania meczu ze strony 2K zaleca się w pierwszej kolejności ustalenie między sobą czy gramy taki mecz od nowa czy dogrywamy pozostałą jego część.

    W drugiej kolejności mają zastosowanie zasady:
    a) gdy mecz zostanie zerwany do przerwy - mecz należy zagrać od nowa;
    b) gdy mecz zostanie zerwany po przerwie
    • jedna strona chce dograć mecz - dogrywamy pozostały czas do końca spotkania i simujemy wynik;
    • dwie strony chcą grać od nowa - resetujemy spotkanie i gramy od nowa;
    • dwie strony nie chcą dogrywać - zostawiamy wynik.
    Wszelkie inne sporne sytuacje rozstrzygamy na forum w temacie SPORY MECZOWE jeżeli nie uda się znaleźć rozwiązania między zainteresowanymi stronami.

    Mecze do resetu
    http://slamdunk.com.pl/forum/threads/sd5-ps4-mecze-do-resetu.7818/
    W tym temacie (podając powód resetu) zamieszczamy mecz, który należy zresetować.
    Reset wymaga potwierdzenia dwóch uczestników ligi.
    Po resecie wpis zostaje przekreślony przez administratora, który zresetował spotkanie.

    Mecze z CPU
    W przypadku gdy w lidze są drużyny sterowane przez CPU, dopuszcza się granie "tzw. zastępstw". Jeśli dany uczestnik ligi ma rozegrane min 80% meczy w sezonie (z puli meczy z "żywymi" uczestnikami ligi), to na miesiąc od zakończenia sezonu zasadniczego (czyli od dnia 16.11.2016) może grać z drużynami CPU, które na ten konkretny mecz sterowane są przez innego uczestnika ligi lub osobę spoza ligi. Takie mecze podlegają tym samym zasadom co normalnie grane mecze (czyli konieczność wpisu w temacie z wynikami itd.).
    Mecze z drużynami CPU, sterowanymi przez CPU można grać przez cały sezon.

    Dołączanie do ligi w trakcie sezonu
    W przypadku gdy do ligi (w jej trakcie) dołącza nowy uczestnik, przejmuje on drużynę z jej aktualnym bilansem. Mecze rozegrane do tej pory (przed przejęciem druzyny przez nowego właściciela) mogą być zresetowane pod warunkiem, że obie strony wyrażą na to zgodę.

    Kontynuacja

    Zasady dotyczące zawodników odnośnie offseason i kontynuacji.
    a) ilość zawodników jakich można zatrzymać na kolejny sezon - 4
    b) ilość "keeper years" zawodników na początku sezonu - random
    c) ilość "keeper years" zawodników pozyskanych między sezonami - 2
    d) dodatkowe "keeper years" dla rookies - 1

    Playoff
    Czas na rozegranie serii
    Best of 5: 7 dni
    Best of 7: 10 dni
     
    Ostatnio edytowane przez moderatora: Grudzień 8, 2016
    dupsq lubi to.

Poleć forum