NBA 2k

09/08/2011

System rozgrywki w NBA 2K12

Więcej artykułów napisanych przez »
Napisane przez: manyman
Tagi: , ,
nba-xenon-00077

Rob Jones, czołowa postać w zespole 2K Sports zajmująca się aspektem rozgrywki w grze NBA 2k12 ujawnił rąbek tajemnicy odnośnie systemu gry. Zobaczmy zatem co według twórców ma zostać usprawnione w grze, a kilka solidnych faktów znamy już na miesiąc przed premierą.

Twórcy gry stawiają w tym roku przede wszystkim na autentyczność zagrywek i ogólnie strategii rozgrywania piłki, dbając też o to aby była przejrzysta nie tylko dla wyjadaczy basketu, oraz by równocześnie była jak największym odzwierciedleniem tego z czym mamy do czynienia na profesjonalnych parkietach.

Jedną ze zmian dotyczącą zagrywek jet to, że zagrywki mają być przypisywane typowo do konkretnego zawodnika, a nie jak to miało miejsce w 2K11 – do pozycji, na której gra. Pamiętacie jak to było w poprzedniej edycji ? Kiedy jeden z zawodników ze starting five zaczął być wpuszczany z ławki to automatycznie zmieniały się zagrywki w stosunku do tego jak startował w wyjściowym składzie. To samo tyczyło się zmiany barw klubowych jeżeli graliśmy np. w tryb „Asso” . Teraz ma to ulec zmianie, możemy zawodnikowi przypisać więcej niż 4 typy zagrywek i nie ważne czy będzie startował w S5, czy z ławki, czy też zmieni klub – nie będzie trzeba ręcznie modyfikować im playbooka za każdym razem. Co więcej w edycji 2k11 mieliśmy limit 4 zagrań na danego zawodnika – teraz standardowo wyświetlanych jest 5 ale to nie koniec zmian, gdyż możemy przypisać danemu playerowi więcej zagrań i przełączać się między kolejnymi stronami przyciskiem RT na padzie!

Nowe opcje szybkiej strategii

NBA 2K12 oferuje tym razem nieco zmienione opcje strategii zarówno w ofensywie jak i defensywie, które szybko możemy dopasować do preferowanego stylu gry. Rzućmy okiem na to co otrzymamy tym razem w nowej odsłonie.

Ofensywa

  • Space the Floor – lepsza przestrzeń dla kozłującego,
  • Screen for Shooters – ustawia zasłony bez piłki dla strzelców aby wyszli na otwarte pozycje,
  • Leak Out – Outside player leaks out on shots to get a break going,
  • Collapse and Rebound – drużyna atakuje kosz w celu wywalczenia ofensywnej zbiórki,
  • Coach Default – resetuje obecną strategię.

Defensywa

  • Pressure Shooters – ustawia ciasną obronę dla dobrych strzelców z pół-dystansu i dystansu,
  • Lock Down Paint – podwaja zawodników w „pomalowanym”,
  • Focus on Stars – zawsze podwaja, broni ciasno i odcina od piłki gwiazdy w zespole przeciwnika,
  • Constant Pressure – podwaja rozgrywającego,  wysokich w pomalowanym, ciasna obrona dla gwiazd,
  • Coach Default – resetuje obecną strategię.

Zagrywki

Jak dobrze wiemy zagrywki z linii bocznej to ważny aspekt gry, często gęsto decydujący w NBA o tym kto wygra mecz kiedy wynik oscyluje na styku, a na zegarze zostało tylko kilka sekund do zakończenia spotkania. Jak donosi 2K i ten element ma być mocno usprawniony w nadchodzącej części. Twórcy twierdzą, że tym razem po raz pierwszy otrzymamy najprawdziwsze zagrania tego typu.

Tego roku opracowano również technologię pod nazwą Persistent Offense Technology. Są to kluczowe zagrania, które niektóre zespoły posiadają dla swoich gwiazd. Można będzie je rozróżnić po literce P przy danej zagrywce w Playbooku i mają to być szczególnie  trudne do odgadnięcia dla obrony przeciwnika zagrania.

 Jak też wiadomo 2K współpracowało z osobą znaną z internetu pod pseudonimem Da Czar (seria Strategy Session na YouTube), który był zaproszony do procesu powstawania gry jako „głos graczy” i przekazywał twórcom uwagi dotyczące rozgrywki, to czego gracze na forach i blogach oczekują od nowej części. Miejmy nadzieję, że taka polityka zrodzi coś dobrego i wszystkie główne uwagi i znalezione błędy przez graczy przy okazji poprzedniej edycji zostaną naprawione. Tak nam dopomóż.. 😉

Wiemy ponadto, że w pudełkowej wersji gry, której premiera odbędzie się 4 października nie zobaczymy graczy rookie. Zostaną oni bowiem dodani po zakończeniu panującego lockout’u za pomocą update’u rosterów. Jeżeli chodzi o komentarz będziemy mogli tym razem usłyszeć także znanego wszystkim Steva Kerra – byłego gracza Bullsów, a obecnie komentatora amerykańskiej stacji TNT.  Zmianie ulegnie także kamera „Sprite Slam Cam”, która nie ma co ukrywać nie spełniała zbytnio swojego zadania. Teraz widok będzie przedstawiony z innego kąta i ma ogólnie ulec poprawie.



O Autorze

manyman
Tomek, dla znajomych "method", 26 lat na karku. Przed ostatnie 18 lat życia związany z NBA - wkręta od małego i na całego. Old-Schoolowy zawodnik lubiący klimat początku lat 90' zarówno w baskecie jak i w hip-hopie, który jest moją drugą pasją wraz z koszem. Zawsze uważałem, że jedno i drugie musi iść ze sobą w parze - naturalny proces. Lockout mnie nie obowiązuje, nadal gram, nadal trenuje :]




14 komentarzy


  1. mca

    manyman, jako Method nie grałeś może w THPS ????


  2. Chemik

    z tymi rookies to juz na pewno przesadzone? gdzies czytalem ze mimo lockoutu maja jednak byc :/

    btw git news:>


  3. manyman

    Chemik: No niestety, rookies są uzależnieni w tej chwili od lockoutu :/ Będą kiedy dobiegnie końca. Zapewne w grze są te pliki z nimi już, przynajmniej na PC patcherzy może wskrzeszą ich przed czasem 😉 thx

    MCA, w thpsa kiedyś grałem ale singla, jeżeli były jakieś potyczki online to nic mi nie wiadomo ;p


  4. Aj23

    Fajnie ze cos wiadomo , zobaczymy jak to bedzie funkcjonowac , dla mnie pytanie podstawowe to czy „naprawia kontuzje ” i kilka innych 😀


  5. mca

    Online w THPS grał gość o nicku: MethoD ;>


  6. Jacek1991PL

    po tym jak czytałem tą notatkę na profilu nba2k12, od razu mi się spodobało, szczególnie to czego brakowało bardzo, czyli chociażby ustawianie zagrywki na wznowienie już w przerwie 🙂


  7. guzu

    fajnie, że planują nowe zagrywki przy wprowadzaniu piłki z boku boiska, bo te co były to dwa lata ich nie ruszali, a i tak nie wszystkie były pożyteczne

    co do quick plays to narazie mam mieszane uczucia, bo te co były w 2k11 mi odpowiadały, zobaczymy jak wyjdą w praniu


  8. Chemik

    dokladnie to moze byc super opcja:)

    Jak rowniez to ze zagrywki sa przypisane do gracza a nie do pozycji.. Ryska specjalnie wystawialem na rezerwowego SF’a bo akurat w Portland mi te zagrywki na rezerwowego Sf’a odpowiadaja na podstawowego Sf’a juz mniej.

    jeszcze gdyby byla opcja zapisu zagrywek w lidze na stale.. a nie ustawianie ich przed kazdym meczem to juz w ogole byloby super:)


  9. Owi

    Ta i zeby w koncu slidery mozna bylo ustawic przed meczem.

    Irytujace bylo to jak se ktos team po 4-5 min przed meczem ustawiał… a jeszcze lepiej jak potem zrywało mecz 🙂


  10. manyman

    Praktycznie nie było meczu bez ustawiania tego ręcznie zaraz przed gwizdkiem. Byli też tacy co 5 minut im nie starczało, jak się ustawia obronę, slidery, zagrywki .. to czas leci ;D

    http://www.youtube.com/watch?v=tSwAwht5QRQ – nowe boisko wizards i lata 60te.. hmm hardcore 😉


  11. ciahH

    Świetny artykuł! Oby tak dalej.

    Ciekawe jak będzie z tymi zagrywkami w obronie i z graniem OFFBALL…


  12. guzu

    mecz w starym stylu wygląda bardzo ciekawie 🙂


  13. mca

    Nooo dokładnie! Mecz w czarnobiałych kolorach rewelacyjnie wygląda!! A co do nowych strojów i boiska Wizards….. zostaje przy moim zespole na SD11 ;-D



Odpowiedz

Musisz być zalogowany by móc komentować.

Posiadasz u nas konto? Zaloguj się

Nie posiadasz konta? Zarejestruj się