NBA 2k

10/12/2011

NBA 2k12 – moje wrażenia

Więcej artykułów napisanych przez »
Napisane przez: guzu
Tagi: , ,
NBA 2K12-1

„They’re playing Basketball, We love that Basketball” – tymi słowami z kawałka Kurtis’a Blow’a wita nas NBA 2k12 i powiem szczerze, że to rozwiązanie jest dla mnie strzałem w dziesiątkę. Ten refren genialnie wprowadza w dobry nastrój i stwarza entuzjazm w czasie oczekiwania na intro i wejście do gry.  Polecam zobaczyć teledysk – prawdziwy oldschool :). Intro w 2k12 wygląda bardzo ciekawie – jest dynamiczne i efektowne, a stare gwiazdy wreszcie mają okazję rywalizować z obecnymi. Menu główne mam wrażenie, że gdzieś już wcześniej widziałem w jakieś edycji, ale jest ono przede wszystkim przejrzyste i co najważniejsze mamy pod ręką najważniejsze tryby rozgrywki czyli quick game, online association, online game oraz my player mode. Wracając do soundtracku w grze, to jest on naprawdę elementem wyróżniającym się,  jak nie najmocniejszym i mam przeczucie, że te kawałki nie będą się nudziły nawet po roku gry. 

Poza wspomnianymi trybami, mamy podobnie jak rok temu możliwość grania offline association oraz Greatest Mode, w którym gramy mecze wcielając się w największe dawne gwiazdy NBA, a wśród nich Kareem Abdul-Jabbar, Larry Bird, Julius “Dr. J” Erving, Wilt Chamberlain, Patrick Ewing, Magic Johnson, Michael Jordan, Karl Malone, Scottie Pippen, Oscar Robertson, Hakeem Olajuwon, Bill Russell, Jerry West, Isiah Thomas, John Stockton. Meczu stylizowane są na czasy, w których były rozgrywane począwszy, od jakości transmisji telewizyjnej i grafik na ekranie, a kończąc na wyglądzie sali i samych zawodników.    

Poniżej cała lista drużyn dostępnych w tym trybie: 1992-93 Bulls, 1992-93 Hornets, 1990-91 Lakers, 1990-91 Trail Blazers, 1985-86 Celtics, 1985-86 Hawks, 1986-87 Lakers, 1985-86 Celtics, 1984-85 76ers, 1984-85 Bucks, 1964-65 Celtics, 1964-65 Lakers, 1970-71 Lakers, 1970-71 Hawks, 1988-89 Pistons, 1988-89 Bulls, 1993-94 Rockets, 1993-94 Nuggets, 1970-71 Bucks, 1970-71 Lakers, 1997-98 Jazz, 1997-98 Spurs, 1995-96 Bulls, 1995-96 Sonics, 1994-95 Knicks, 1994-95 Magic, 1971-72 Lakers, 1971-72 Knicks, 1997-98 Jazz, 1997-98 Lakers oraz ukryte przez producentów: 1976-77 76ers, 1989-90 Cavs, 1985-86 Bulls, 1990-91 Bulls, 1997-98 Bulls, 1990-91 Warriors, 2001-02 Kings. Po każdym rozegranym spotkaniu dostajemy do dyspozycji kolejne zespoły z dawnych lat. Trochę szkoda, że w tym trybie nie ma wyzwań podobnych do tych w 2k11 z trybu Jordana i można go ukończyć jedynie poprzez rozegranie całego meczu daną gwiazdą.

Ponadto nowością w 2k12 jest także Training Camp, który został już szczegółowo opisany w tym miejscu: http://slamdunk.com.pl/nba-2k/2k12/nowy-tryb-nauki-w-2k12-training-camp, także zapraszam do zapoznania się z jego szczegółami.

Jeżeli chodzi o samo rozgrywkę to poniżej przedstawiam moje spostrzeżenia odnośnie samego gameplay’a:

Na minus:

– Opóźnienie i lagi podczas gry online – bez poprawy serwerów będzie się grało bardzo trudno;

– Ślizganie się zawodników w obronie – ciężko ustać w obronie przy przeciwniku głównie przez lagi, ale także za sprawą ogromnego arsenału zagrań ofensywnych przeciwnika;

– Bardzo ciężko o rzuty pod koszem po zbiórce w ataku – wszelkie takie próby rzutów w tłoku najczęściej kończą się blokiem;

– Przed rozpoczęciem spotkania brak możliwości wyboru strojów drużyny – bardzo fajna opcja z 2k11, zupełnie nie rozumiem, czemu obecnie nie dostępna;

– Podczas meczu pod krzyżakiem brak możliwości obejrzenia statystyk zawodników, kto jest hot/cold, modyfikacji suwaków drużyny – ustawienia ataku, obrony, kontr, podwajania, zbiórek; za to mamy możliwość zmiany kamery – o dzięki 2k;

– Podczas time out’ów widzimy, jakich zmian dokonuje przeciwnik – całkowity bezsens, opcje, które są zasłonięte podczas ustawiania ich w menu gry widoczne są podczas modyfikowania ich w time out;

– W przerwie meczu brakuje podsumowania pierwszej połowy, najciekawszych akcji, statystyk, strasznie okrojona wersja half-time w porównaniu do roku poprzedniego;

– Po zakończonym meczu online ze znajomym mamy podsumowania wyłącznie w postaci statystyk;

– W trybie My Player nie możemy przeskakiwać wywiadów i wypowiedzi Sterna na początku draftu;

– Zbyt dużo rzutów oddanych za trzy podczas meczu, zdecydowanie łatwiej wypracować pozycję do rzutu z dystansu;

– Dziwaczne momentami podania, skoki animacji podczas rzutu.

Na plus:

+ Zderzenia zawodników, potknięcia, przepychanki, upadki, poślizgi, wpadanie w trybuny;

+ Możliwość celnego rzutu z faulem, co w 2k11 graniczyło z cudem;

+ Kapitalnie nowe animacje rzutów, lay-up’ów, wsadów, zwodów;

+ Poprawione rzuty wszystkich zawodników – tak naprawdę to 2k nienawidzi tylko Derozana, któremu jedynemu zmieniono na gorszy, żeby nie powiedzieć okropny nowy model rzutu;

+ Większa różnorodność post moves i możliwych opcji do wypracowania pozycji do rzutu;

+ Mniejsza ilość bezmyślnych goaltending i fauli niezwiązanych bezpośrednią z daną akcją;

+ Możliwość ustawienia i zapisania dużej ilości zagrywek dla każdego zawodnika;

+ Ograniczone parcie na kosz, ciężko wchodzi się na speedzie na kosz;

+ Podczas meczy pod krzyżakiem ukryto dodatkowe opcje ataku i obrony;

+ Możliwość wyjęcia piłki z kozła, przy jednoczesnej zwiększonej częstotliwości faulu;

+ Nowe zagrywki wznowienia gry z autu;

+ Więcej fauli przy agresywnej obronie;

+ Przed meczem możliwość ustawienia szczegółowej obrony – podwojenia, rodzaj krycia.

Podsumowanie

Dostaliśmy niestety grę niedopracowaną, z błędami, z niezrozumiałymi zmianami i niby udoskonaleniami. Serwery działają w kratkę, a grę online ograniczają lagi. Dodajmy do tego nadal niedziałające community, prawie w ogóle nie edytowalne online association i trwający lock out, przez który nie mamy pierwszoroczniaków, a otrzymujemy obecny obraz 2k12.

Oczywiście gra ma wiele plusów, super animacje, Greatest Mode, Training Camp, My Player, ale przynajmniej w mojej ocenie przyćmiewa je brak community, które powinno być dostępne wraz z premierą gry. Obecnie, tydzień po premierze nadal nie wiadomo, kiedy zostanie ono uruchomione i czego możemy się po nim spodziewać. Być może one będzie ukojeniem dla naszych zszarganych nerwów, oby…

Oczywiście grę naprawdę warto kupić, bo dla prawdziwego fana NBA jest to pozycja obowiązkowa i na bank zapewni wielką frajdę przez wiele godzin, jednak bez w pełni działającego trybu online, traci wiele w ogólnej ocenie.

Niestety ta sytuacja powoduje, że atmosfera wokół tej gry nieco przygasła i każdy czeka na patche oraz koniec lockoutu. Miejmy nadzieję, że nastąpi to w niedługim czasie i będziemy mogli się w pełni rozkoszować najlepszą grą koszykarską na rynku.

Z mojej strony to na tyle i jednocześnie zapraszam do podzielenia się poniżej swoimi spostrzeżeniami.



O Autorze

guzu
Łukasz - kilka słów o sobie.




10 komentarzy


  1. Aj23

    Zgadzam sie w 99% 🙂
    Batum podobnie jak Rożen rzut na minus ..
    Bez dodatkowych opcji administratora tryb offline prawie calkiem traci sens
    Jak dla mnie, mozliwosc kasowania meczy przez admina i mozliwosc otwarcia terminarza na dwa przedzialy do allstar i po allstar wystarczyly by do grania asso online
    w WIekszosci przypadkow lag obejmuje pierwsze kilka minut rozgrywki a potem gra idzie juz plynnnie ( przynajmniej u mnie )

    Czego mi brakuje ? Najbardziej (oprocz brakow w online asso) mozliwosci gry w kilka osob z ustawieniem gdzie jedna osoba kieruje np 3zawodnikami a pozostale dwie maja po jednym graczu, wtedy gra 3userow na 3 userow robila by straszna robote.
    A gdyby dalo sie do tego rozegrac mecz np bulls 92 na LAL92 w jakims dobrym 6 osobowym gronie … byla by bajka 🙂


  2. Chemik

    Dla mnie na tą chwilę Greatest Legends super 🙂 Niestety wczoraj zaliczyłem już ostatni mecz z tego trybu ;]

    Teraz chyba pogram sobie w My Player’a w ktorego w ogole nie gralem w 2k11. Niestety online jak dla mnie ssie.. Zupelnie inna gra niz offline.

    Czekam na community… i na poprawe plynnosci gry online oby szybko:)


  3. Prokom

    Ej, pytanie z gatunku durnych, ale – co to jest to community? dlaczego tak bardzo tego czegoś brakuje? 😛 Wybaczcie, ale nie ogarniam 😀


    • guzu

      to strona 2k z naszą ligą na której mamy ligowe statystki, tabele, podgląd na każdy mecz, możemy opisywać spotkania, na tej stronie także w poprzedniej formie była możliwość zarządzania ligą przez admina,

      community zostało wyłączone jakieś 2-3 miesiące temu i nie wiadomo kiedy zostanie ponownie uruchomione


  4. mca

    Bardzo fajnie to wszystko opisane.. wg mnie możliwości rzutowe są bardzo na plus.. ale fakt zaczęło mnie denerwować trochę granie online i ciągłe przechwyty.. jak dla mnie zdecydowanie za dużo przechwytów. Szczerze mówiąc, dla mnie gra się liczy gdy gram w lidze, jest rywalizacja.. a teraz bez community i bez ligi dosyć szare to wszystko. Mam nadzieję, że 2K okaże trochę honoru i dopełnią swoich obowiązków..


  5. Adi

    Bardzo dobrze podsumowane.
    Odniose sie tylko do tych rzeczy ktore Guzu podal na +

    „+ Mniejsza ilość bezmyślnych goaltending i fauli niezwiązanych bezpośrednią z daną akcją;”

    O ile goaltending juz nie jest tak widoczny to faule z tzw „kapelusza” dalej istnieje. Ciezko mi zliczyc ile juz mialem „over the back faul”. Do tego dochodzi glupia animacja kiedy broniac powodujesz ze przeciwnik przekaraczjac polowe boiska cofa sie spowrotem na swoja, odgwizdywany jest faul, mimo ze kompletnie nic nie zrobil. Wiem ze byl to problem w 2k11 i chcieli to naprawic, ale mogli to zrobic w troche inny sposob. Albo nie odgwizdywac backourt violation tylko gra idzie dalej, albo niech animacja tego bedzie taka ze widac iz byl to faul. Podobnnie jest z „reach in foul”. zdarzylo sie kilka razy ze po przechwycie pilka uderzala w noge zwodnika z przeciwnej druzyna i wyszla w aut, ale ogdwizdany byl faul. Reasumujac dosyc czesto animacje nie pokrywaja sie z tym co jest odgwizdywane.

    „+ Nowe zagrywki wznowienia gry z autu;”
    Pomysl fajny, tylko ze nie dziala. Wczoraj z chemikiem probowalem wznowic gre ustawiajac takie zagranie. To nie dosc ze diagram sie nie pokazal to zuplenie inny zawodnik wznawial gre z autu niz bylo to zaplanowane przeze mnie. Pomine juz fakt, tak jak guzu wspomnial, kto wpadl na pomysl zeby przeciwnik widzial jaka zagrywke planuje na koniec meczu, wyprowadzajac pilke z autu.

    „+ Możliwość ustawienia i zapisania dużej ilości zagrywek dla każdego zawodnika;”
    Pomysl rewelacyjny, wykonanie kiepskie. Idealne jest ze kazda zagrwyka ma „branching” ze mozesz ja poprowadzic na wiele mozliwosci. Niestety cwiczenie zagrywek na practice to „pain in the ass”. Na practice sa tylko 4 mozliwe zagrywki na kazdego zawodnika. Zeby przeleciec wszytskie zagrywki dla danego gracza,trzeba to robic na okolo, co jest czasochlonne. Szkoda ze nie mozna jak w 2k11 samemy przypisac zagrywki pod dany przycisk. Tylko np twoja ulubiona zagrywka bedzie na 5 stronie. Czyli ty wybierajac taka zagrywke na SG musisz kliknac: LB+B+4xRT+przycisk danej zagrywki. W obliczu jak latwo jest teraz odebrac pilke, bedzie to niezly wyczyn 🙂

    A tak kompletnie na marginesie, czy oni nie maja tam testerow? To wystarczy pograc, pobawic sie z ta gra troche i widac, wszystkie niedociagniecia.
    Najbardziej przeraza mnie fakt ze zajmuje sie takimi rzeczami jak wyglad zawodnikow, czy buty, a olewaja inne tematy. Szukaja usprawnien i udogodnien tam gdzie nie powinni.
    ” If it ain’t broke, don’t fix it „


  6. Lodzio20

    ” Poprawione rzuty wszystkich zawodników – tak naprawdę to 2k nienawidzi tylko Derozana, któremu jedynemu zmieniono na gorszy, żeby nie powiedzieć okropny nowy model rzutu”
    Chyba przeoczyłeś Batuma, Marca Gasola i Davida Lee.


  7. Maik PL

    Vince Carter to kolejny zawodnik któremu zmienili rzut. W poprzedniej edycji rzucał w swoim, bardzo realistycznym stylu. W tegorocznej odsłonie dali mu można powiedzieć „klasyczny rzut”, który z Carterem nie ma nic wspólnego.



Odpowiedz

Musisz być zalogowany by móc komentować.

Posiadasz u nas konto? Zaloguj się

Nie posiadasz konta? Zarejestruj się