NBA 2k

25/06/2017

NBA 2k15 – zapowiedź

Więcej artykułów napisanych przez »
Napisane przez: guzu
Tagi: ,
10639516_10154585425405305_1378786861694310136_n

7.10.2014 USA, 10.10.2014 Europe #YourTimeHasCome

Zbliżająca się premiera najlepszej wirtualnej koszykówki zapowiada się bardzo ciekawie. Twórcy gry bardzo dawkują nam informacje na temat 15-stki. Sam gameplay pojawił się bardzo późno, ratings graczy nadal niekompletny. Codziennie pojawiają się kolejne emocjonujące wiadomości natomiast forumowicze Slamdunk skrupulatnie zbierają i wyszukują każdy news. Spróbuję usystematyzować wiedzę na tego co do tej pory wiemy.

Soundtrack

Za oprawę muzyczną w tym roku odpowiedzialny będzie Pharrell Williams. Poniżej dostępna jest pełna lista utworów, jakie będą katowały nasze uszy przez najbliższy rok:

Soundtrack

Czy widzicie jakieś smakowite kąski?

Nas graczy ligi online najbardziej interesuje to czy i jak dobrze będzie funkcjonował tryb online games/leagues. Niestety dowiemy się tego najprawdopodobniej dopiero po premierze gry. Na razie nie ma żadnych informacji na temat trybu association mode. Zostawiając za sobą tą wątpliwość skupiamy się na tym co pozytywne, a sama lista zmian jest imponująca. W NBA 2K15 znajdziemy kilka nowych trybów, powiększoną Euroligę, nowe animacje, lepszą inteligencję CPU, zróżnicowane i autentyczne style gry każdej drużyny. Przyjrzyjmy się temu bliżej

YouTube Preview Image

Gameplay

Polepszony spacing ma być podstawą czucia gry – mowa nie tylko o zmianach w ataku, ale również w obronie. Przykładem ma być sytuacja, w której gracze penetrują w trumnę niczym taran, by oddać piłkę na obwód. W 14-stce mieliśmy duże szanse na sukces w postaci łatwych wide openów po takich akcjach, a w tej edycji zanim gracz zdoła oddać podanie na obwód to natknie się na lawinę rąk. Mowa oczywiście o sytuacjach kiedy robimy to bardzo nieumiejętnie lub używamy turbo.

Kolejną bardzo ważną informacją dla graczy, którzy preferują grę on-ball defense jest zachowanie obrońców podczas krycia 2na2, czyli pick&roll. Animacje jakie aktywowały się podczas nabicia się na pick nie pozwalały obrońcy przez moment na dalszą ingerencję w atak przeciwnika. Teraz mamy dużo szans, aby wyjść z takich sytuacji „obronną ręką”, choćby odbijając się od obrońcy lub rolując wykorzystując do tego właśnie ręce.

Zwiększono wykorzystywanie wszelkiego rodzaju floaterów, runnerów itp. ponieważ gra nabrała nowej fizyki i będziemy mieli zdecydowanie mniej sytuacji w których atletyczni gracze przeskakują obrońców robiąc nad nimi wsady – podnosi się realność i sama fizyka.

Kolejnym powodem do zadowolenia jest informacja o polepszonej inteligencji computera, dotyczyć to ma również obrony i wszelkiego rodzaju pomocy, podwajaniu czy nawet mądrzejszej rotacji po słabej stronie piłki.

Poprzednia edycja przysporzyła graczom wiele frustracji, a jedną z nich był temat zbiórek i animacji, które powodowały, że miałeś ochotę rzucić padem o ścianę… 2k15 daje nam zwiększone czucie gracza zbierającego poprzez usunięcie owych animacji. Czy to oznacza, że animacje znikają? Nie, ponieważ w samej grze dodano kolejnych blisko 6 tysięcy nowych animacji! Wracając do zbiórek – ofensywne zbiórki mają pojawiać się rzadziej, a samo dobicie piłki przez atakującego ma być trudniejsze, gdyż obrońca ma zwiększony czas na próbę wybronienia takiej sytuacji.

Wprowadzono nowe podania, w końcu mamy możliwość dogrania piłki lobem, flashy pass ma być poprawione i zdecydowanie efektywniejsze, poprzez zmianę klawiszy podań.

W grze pojawia się nowy system precyzyjności rzutu zwany shot meter. W praktyce wyglądać ma to tak, że podczas wykonywania rzutu w miejscu podświetlenia gracza (przy stopach) pojawiać się będzie przesuwający się wskaźnik, którego trzeba będzie zatrzymać w odpowiednim czasie, by wyprowadzić celny rzut do kosza. Nowy system wzbudza wiele kontrowersji, gdyż zmienia on cały podgląd zawodnika, którego się steruje i kieruje wzrok na jego nogi, a nie na jego ręce. Dla ciekawości nowy system można będzie wyłączyć i powrócić do starego typu wykonywania rzutów, gdzie głównym czynnikiem był odpowiedni release.

Jeśli jesteśmy już przy rzutach warto zaznaczyć, że wprowadzono zmiany względem rzutów za 3pkt. Istotą zmian ma być wartość rzutu z pozycji stojącej i po dryblingu, a nad całością ma czuwać stamina, która bardzo mocno determinuje efekt „palenia siatki” czy trafienia w kant tablicy.

YouTube Preview Image

W nowej odsłonie 2k nie znajdziemy obrony 1-3-1, która przysporzyła wielu kłopotów zwłaszcza tym, którzy próbowali grać przeciwko niej. Ucierpią na tym przede wszystkim wszyscy Quick Matchowcy, którzy oszukiwali broniąc off-ball. Przy okazji jednym z pośrednich haseł NBA2k15 jest „Zig-zag Cheese”, co w przenośni może oznaczać eliminację wszystkich, którzy po prostu oszukiwali lub grali nie fair.

„You reach, I teach (Michael Jordan)” gra promuje grę opartą na czuciu zagrywek przez broniącego, ale zmusza nas do trzymania się pewnych reguł i nie odpuszczania najważniejszego gracza na boisku, czyli tego z piłką. Jeśli szukasz łatwych przechwytów po wyczuciu podania natrafisz na łatwe punkty po prostych zwodach czy łatwiejszym trafieniu z dystansu Twojego przeciwnika.

Nowa edycja gry skupia uwagę na koncentracji, jednym z tego przykładów jest fakt możliwości otrzymania przewinienia technicznego za próbę wzięcia czasu, w sytuacji kiedy już się go już nie posiada.

Nowe umiejętności i odznaczenia (skills & badges)

W grze mamy 45 skills signatures i 28 cech charatkeru jak mentor, ulubieniec publiczności, czy pies alfa. Wszystkie będą podzielone na 3 kategorie (złote, srebrne i brązowe). Wprowadzono nowe skille jak layup, eurostep. Na obecną chwilę nie znamy nic konkretniejszego oprócz jednego: sam Lebron James ma posiadać aż 47 badges! Dla lubiących zabawę w trybie MyPlayer czy też tutaj nazwanym MyCareer nowe umiejętności będą nabywane podczas samej rozgrywki czyli jeśli chcemy aby nasz gracz miał skill sprite posterized będziemy musieli na niego zapracować na boisku kilkukrotnie pakując piłkę przed nosem obrońcy.

Tryby Gry

NBA 2k15 oferuje kilka standardowych trybów rozgrywki: MyCareer, MyTeam (koszykarski odpowiednik znanego z FIFY trybu Ultimate Football), MyGym. Bardzo ciekawie zapowiada się nowość, a mianowicie MyLeague, która oferować ma bardzo rozbudowany system kierowania zespołem/zespołami na wielu płaszczyznach NBA. Podpisywanie i negocjacje kontraktów, drafty, wymiany to tylko namiastka. Wszystko oparte o realność która powoduje, że zabawa w tym trybie będzie traktowana bardzo poważnie. Będziemy mogli sami zdecydować na ile sezonów chcemy rozbudować rozgrywkę oraz czy mają to być składy obecne, mieszane czy też klasyczne. Tryb ten jest skierowany dla graczy offline i chyba do tej pory żaden nie może się szczycić takim zainteresowaniem. Warto zwrócić uwagę na pozbawienie jakiegokolwiek znaczenia VC (waluty) w dwóch trybach: MyGym i MyLeague. VC (virtual currency) mają mieć znaczenie w trybie MyTeam, a zapowiedź niego można zobaczyć poniżej

YouTube Preview Image

Co jeszcze czeka na nas w NBA2k15?

Skanowanie twarzy i możliwość wprowadzenia swojej osoby w świat cyfrowej koszykówki. Wszystko opierać się ma na około minutowym skanowaniu twarzy kamerą do Playstation Eye do PS4. Wyglądać to będzie mniej więcej tak:

YouTube Preview Image

Po raz pierwszy pojawi się „Inside NBA” z udziałem Ernie Johnson’a i Shaqa. W sieci pojawia się informacja, że scenariuszy ich występów ma być około 400. Tutaj mamy próbkę ich możliwości połączoną z oficjalnym trailerem gry:

YouTube Preview Image

Zmianie uległy też elementy graficzne, jak wygląd graczy i kibiców. Wprowadzono też prezentację zespołów, która wygląda imponująco:

YouTube Preview Image

Wielu fanów koszykówki, którzy mają już spore doświadczenie z kibicowaniem na pewno ucieszy fakt, że twórcy 2k nadal podtrzymują możliwość grania legendami za sprawą classic team. Poniżej zapowiedź pojedynków gigantów lat 90-tych – O’Neala i Ewinga:

YouTube Preview Image

Czekamy zatem na magiczną datę początku października, bowiem gra zapowiada się rewelacyjnie. Dla nas zagorzałych fanów edycje z nieparzystych lat zawsze trafiały do gustu (2k11 i 2k13 były bardzo udane), mamy zatem wielką nadzieję, że schemat ten będzie kontynuacją i NBA2k15 będzie pozycją, która zapadnie w naszych wspomnieniach na bardzo długo.

tekst w całości powstał dzięki malekem



O Autorze

guzu
Łukasz - kilka słów o sobie.




One Comment


  1. Owi

    Gratulacje malekem za swietny tekst



Odpowiedz

Musisz być zalogowany by móc komentować.

Posiadasz u nas konto? Zaloguj się

Nie posiadasz konta? Zarejestruj się